In ultimul timp se discuta intens despre subiectul „a plati sau nu pentru continut online”.
„Continut online” se poate traduce in multe forme, articole, continut video, anunturi si altele.

Citeam o opinie chiar saptamana asta conform careia utilizatorii nu vor plati niciodata pentru continut pe care il pot gasi gratuit. Adevarat! dar prezinta doar o parte a problemei si nu face diferenta intre continut brut si continut interpretat/analizat.

Intrebarea ramane: platim sau nu pentru continut online?

bani pentru continutEu cred ca utilizatorii pot si, uneori, chiar ar vrea sa plateasca pentru continut online. Totul tine, de fapt, de tipul continutului si de forma in care este prezentat.

Stiri si articole: acest gen de continut il pot gasi in multe locuri si in multe forme, gratuit. As plati pentru astfel de continut? In forma in care este el acum cu siguranta nu as plati. Dar cum ar fi sa am acces la analize de calitate facute pe baza uneia sau mai multor stiri? Cu siguranta as plati. Daca as putea citi acele articole fara sa fiu stresat de 50 de bannere pe pagina si pagina articolului ar fi construita in jurul articolului si nu in jurul locurilor de bannere? Da, as plati.

Continut video: aici discutia este destul de complexa si vreau sa impart acest subiect in emisiuni si filme.
As plati pentru Hulu daca ar fi disponibil si in Romania, asa cum probabil voi plati pentru Muvix. De ce? Pentru ca vorbim de sume mici, pentru ca nu am timp sa stau pe torente sa caut filme si sa ma stresez sa caut subtitrari sau sa instalez codecuri.
Nu as plati sa vad azi reluarea emisiunii de ieri de pe Antena 3 sau Realitatea dar as plati sa vad o emisiune de acum 2 ani daca as putea face o cautare dupa continut in arhiva de emisiuni, cautare care sa-mi ofere rezultate relevante.
Deasemenea, sunt emisiuni care nu au decat 30 sau 50 de minute de live. Unele as vrea sa le vad intr-un format extins, de 60, 90 sau chiar 120 de minute. Si acestea nu ar contine inevitabilele pauze publicitare. Si as plati pentru asta.
As mai plati si pentru un Spotify romanesc dar asta e deja continut audio.

Ca mine sunt, probabil, mai multi. Un studiu spune ca 13%. Vi se pare putin? Nu este deloc putin, este chiar o piata ce merita exploatata.
Trebuie inteles, insa, ca nu trebuie sa faci o conversie 100% catre un model platit, poti adauga site-ului tau si o versiune cu plata. Astfel acoperi nevoile tuturor si te dezvolti pentru a veni in intampinarea celor 13%.

In unele cazuri putem avea supriza sa observam ca cei 13% pot genera venituri mai mari decat ceilalti 87%.

Ramane de vazut ce se va intampla in urmatoarea perioada atat pe plan local cat si pe plan mondial.

2 comments
  • Stefan
    Posted on 31 decembrie 2009 at 0:59

    Ideea cum ca 13% pot genera venituri mai mari decat ceilalti 87% e mai mult decat adevarata. Aveam o discutie acum cateva zile cu un client de-al meu care se plangea ca are content furat, ca are poze insirate peste tot pe net… Si i-am spus, bai dar tu crezi ca aia care insira pozele pe net sunt convertibili in clienti regulati? La urma urmei ei popularizeaza un content care apoi intra in atentia altora care la randul lor vor monitoriza siteul care a generat acel content si aia devin convertibili. E mai alambicat mecanismul dar e probat. Chiar de mine. Gandeste-te cat content adult e furat, de exemplu. Si nu ca nu s-ar sesiza producatorii de content, insa la urma urmei, vazand o calitate buna a contentului ajungi la un moment dat sa crezi chiar tu ca si consumator ca e de datoria ta sa platesti pentru el.

    Reply
  • Daniel Buca
    Posted on 31 decembrie 2009 at 2:30

    Poate ca ar trebui ca mai multi sa se focuseze pe cei 13% 🙂
    Ar putea aparea produse online interesante.

    Reply

Leave a comment