Am mai scris in trecut despre newsletterele trimise de un magazin online. Am scris aici dar am scris si un articol dedicat acestui subiect aici.

Intre timp am mai invatat, am mai experimentat, am mai studiat si apoi iar am mai experimentat 🙂 .

Regula de aur pentru newslettere este personalizarea si intotdeauna trebuie tinut cont de aceasta.

Ce inseamna personalizarea unui newsletter?

Personalizarea pleaca de la cele mai mici aspecte, modul de adresare, ora la care se trimite, frecventa de trimitere si merge pana la aspecte mai complexe, modalitati avansate de selectare a continutului emailului pe care il trimiteti.
Vom analiza fiecare aspect in parte in acest articol.

Aspecte minore ale personalizarii

Modul de adresare: in newsletter trebuie sa folositi acelasi mod de adresa ca si in cadrul magazinului online, un mod de adresare personal, prietenos dar nu prea intim.

Ora la care trimiteti newsletterul: nu exista o regula universal valabila, ora la care trimiteti un newsletter este rezultatul unui test continuu.
Impartiti baza de date de abonati la newsletter dupa criteriile pe care le aveti la dispozitie, barbati/femei, segmente de varsta, venituri, etc.
Incepeti sa trimiteti in intervalul orar 9.30 – 10.30 si monitorizati rezultatele.

Experimente pe care le puteti face:

  • trimiteti unui segment de utilizatori in alt moment al zilei si comparati rezultatele
  • dupa ce determinati momentul din zi cand este cel mai bine sa trimiteti newsletterul (dimineata, pranz, seara) incercati sa experimentati schimbarea orei cu segmente de 30 de minute
  • daca trimiteti un newsletter saptamanal testati ziua in care il trimiteti, in acelasi stil

Frecventa de trimitere: masurati raspunsul fiecarui utilizator la trimiterea newsletterului si ajustati frecventa de trimitere in functie de cum reactioneaza.
Exemplu: daca trimiteti un newsletter zilnic si un grup de useri reactioneaza doar la newsletterul de luni si de joi incercati sa le trimiteti mail doar lunea si joia.

Personalizarea continutului newsletterului

Colectarea de date
Pentru a personaliza continutul unui newsletter trebuie sa colectati date, tot ce puteti, in orice moment.

Ce date puteti colecta:

  • categorii preferate, puteti colecta categoria preferata chiar la abonarea la newsletter
  • categorii, branduri preferate, in functie de navigare: daca un utilizator viziteaza in mod constant anumite categorii sau anumite branduri salvati undeva aceste informatii
  • tineti cont si de produsele pe care le cumpara un utilizator; categorie, brand, price range, atribute, etc

Utilizarea datelor

Incercati sa va imaginati un sistem in care fiecare utilizator are o relatie, mai mare sau mai mica, cu o categorie, cu un brand, cu un interval de pret, etc iar cand construiti newsletterul pentru el tineti cont de preferintele lui.

Exemplu:
Aveti un utilizator – John, stiti ca este barbat, viziteaza categoria camasi si categoria pantofi si a cumparat in trecut o pereche de pantofi Steve Madden masura 42.
In newsletterul pe care i-l trimiteti incercati sa ii trimiteti produse de sezon de la acelasi brand, din categoria pantofi asigurandu-va ca aveti disponibil, pt modelele respective, masura 42.

Atentie: daca a cumparat in urma cu 3 zile o pereche de pantofi nu ii trimiteti astazi un newsletter tot cu pantofi :). Ii puteti trimite la 1-2 zile dupa comanda un newsletter cu camasi care se potrivesc, ca stil, cu pantofii cumparati.

——————————————-

Putem intra in detalii si mai mult, atat despre colectarea de date, despre construirea profilului utilizatorului cat si despre modul in care trimitet newslettere, tool-urile pe care le folositi, etc.
Va stau la dispozitie pentru intrebari 🙂

 

6 comments
  • Newsletterul si magazinele online | Daniel Buca | Top Director
    Posted on 6 aprilie 2012 at 0:06

    […] Newsletterul si magazinele online | Daniel Buca (Publicitate) eMAG.ro – cea mai variata gama de produse […]

    Reply
  • George Jipa
    Posted on 6 aprilie 2012 at 6:56

    „Putem intra in detalii si mai mult, atat despre colectarea de date, despre construirea profilului utilizatorului cat si despre modul in care trimitet newslettere, tool-urile pe care le folositi, etc.”

    Pai ar fi chiar interesant sa intri in detalii si mai mult. E un subiect care cred ca ar interesa pe multi. Cel putin… pe mine ma fascineaza. 🙂

    Reply
    • Daniel Buca
      Posted on 6 aprilie 2012 at 14:07

      Promit ca urmatorul articol pe care il scriu pe blog (in weekend, cel mai probabil) va fi despre acest subiect. Si eu sunt pasionat de subiect 😉 asa ca va fi un articol pe care il voi scrie cu placere.

      Reply
      • George Jipa
        Posted on 7 aprilie 2012 at 16:17

        Abia astept sa-l citesc!
        Mi-ar placea mult sa dai si exemple de best-practice pt:
        – monitorizare deschidere newslettere
        – monitorizare click-uri
        – monitorizare bounce-rate
        etc etc etc. Si… lista poate continua la infinit. Nu ca n-as stiu cum se implementeaza, dar o idee in plus… poate ajuta enorm. 🙂

        Reply
  • George Jipa
    Posted on 23 aprilie 2013 at 20:14

    Salut Daniel! Inca astept postul acela 😛

    Reply
  • Daniel Buca
    Posted on 23 aprilie 2013 at 20:44

    Salut,

    Si eu abia astept sa revin la scrisul pe blog.
    Am mult de recuperat si multe de scris 🙂

    Reply

Leave a comment