S-a scris mult despre marketingul afiliat in Romania, s-a discutat mult despre beneficiile pe care le aduce magazinelor online dar am impresia ca s-a scris mult prea putin despre ce ar trebui sa faca afiliatii, cum ar trebui sa-si construiasca o strategie eficienta care sa aduca un beneficiu tuturor partilor implicate.
Cu acest articol incep o serie de articole care vor fi concentrate, in principal, pe sfaturi pentru afiliati.

Cine trebuie sa beneficieze in urma unei vizite pe un site al unui afiliat?

Afiliatul? Raspuns corect, acesta trebuie sa castige un comision in urma unei vanzari.
Magazinul? Raspuns corect, acesta trebuie sa vanda.
Reteaua de afiliere? Iarasi, raspuns corect.

Dar nu este suficient ca numai acestia sa castige, mai este inca un personaj implicat si trebuie si ca acesta sa castige. Acesta este vizitatorul.

Vizitatorul este personajul cel mai ignorat, in acest moment, din toata aceasta formula in conditiile in care este cel mai important personaj, indiferent daca pe afiliat il intereseaza doar rezultatele de moment sau si rezultatele pe termen lung.

Care sunt intrebarile pe care ar trebui sa si le puna un afiliat?

  1. Site-ul meu poate atrage un numar semnificativ de vizitatori?
  2. Cat timp imi ia sa intretin site-ul meu?
  3. O sa-mi incasez banii pe comisioane?
  4. Cum fac sa imi mentin vizitatorii pe site? si cum ii fac sa revina?
  5. Cum ii determin pe vizitatori sa mearga pe site-ul magazinului pe care il promovez si sa comande?
  6. Cum fac sa nu fiu penalizat de Google?

Daca ai gasit un raspuns corect la primele 5 intrebari nu va fi nevoie sa iti pui ultima intrebare, lucrurile, in aceasta situatie, sunt foarte strans legate intre ele.

In continuare o sa incercam sa raspundem la o parte din aceste intrebari. Nu am sa abordez acum subiectul atragerii de vizitatori pentru ca asta un subiect mult prea larg. Nu am sa scriu nici despre siguranta incasarii comisioanelor pentru ca acest aspect nu este o problema atunci cand folosesti o retea de afiliere, precum 2Parale.

Timpul afiliatului

Timpul este un din resursele limitate de care dispunem cu totii iar timpul unui afiliat se va imparti intotdeauna intre activitati de research (pentru a identifica noi nise care se pot dovedi profitabile), de promovare (seo onsite, seo offsite, social media, advertoriale, etc), intretinerea site-ului (update produse, verificari, adaugare de noi produse, continut, etc), administrative.

Tocmai datorita faptului ca timpul este o resursa limitata un afiliat trebuie sa se gandeasca intotdeauna la eficientizarea activitatilor si la delegarea activitatilor.
Sfat: incearca sa gasesti si sa folosesti unelte care te pot ajuta sa iti automatizezi cat mai multe din activitati.

Construieste un site pentru vizitator

Continut real, updatat la zi

Produsele pe care le prezinti trebuie sa aiba descrieri corecte, complete iar detaliile sensibile trebuie sa fie updatate la zi. Detaliile sensibile sunt: pret si disponibilitate .

Ofera ceva de valoare in schimbul timpului vizitatorului

Indiferent cum ajunge un vizitator pe site-ul tau acesta trebuie sa aiba o experienta placuta si in urma careia sa ramana cu ceva de valoare. Valoarea pe care i-o poti oferit tu pe un astfel de site este fie o oportunitate fie o informatie.
Oportunitate se traduce prin scoaterea in fata a produselor care l-ar putea interesa sau care ar reprezenta o afacere pentru vizitator.
Informatie se traduce prin colectia de texte pe care le poti asocia unuia sau mai multor produse cu ajutorul carora vizitatorul  va invata mai multe despre produsele pe care le cauta, va invata cum sa faca o alegere inteleapta.

Cum faci sa nu te penalizeze Google

Google are un set de reguli destul de clar dar general.
O parte din concluziile acestui set de reguli sunt:

  • raportul intre linkurile outbound si insite trebuie sa fie in favoarea linkurilor insite: acest lucru se obtine punand linkurile catre afiliati numai din paginile de produs si avand si continut propriu
  • bounce rate cat mai mic: daca pagina pe care ajunge vizitatorul ofera continut relevant atunci acesta va continua navigarea in site; daca continutul este updatat la zi iti aduce iarasi un avantaj; incearca sa oferi alternative vizitatorului
  • continut relevant asociat produselor: site-ul tau contine televizoare de la mai multe magazine? incearca sa scrii un ghid despre cum sa alegi un televizor 3d sau despre ce inseamna hdmi.
  • social media links: ofera vizitatorului posibilitatea sa interactioneze cu retelele sociale pe care le foloseste pe site-ul tau; un widget de comentarii FaceBook pe pagina produsului face minuni si iti aduce si linkuri pe care Google le va lua in considerare

————————

Ca de obicei, astept feedback-ul vostru.

————————

2P CMS este un script PHP care te ajuta sa construiesti un site pe baza feed-urilor de la magazinele online care ofera afiliere si sunt inscrise in reteaua 2Parale. Complet automat si respectand guideline-urile Google.

2 comments

Leave a comment