Colectia de sfaturi despre comert online, episodul 4

Am acoperit pana acum tentatiile de care trebuie sa ne ferim, cum promovam un magazin online nou si vitrina de produse, comanda si cautarile.

Astazi voi scrie despre cupoanele de reduceri (vouchere) si despre wishlist-uri, doua dintre functionalitatile care pana mai ieri erau considerate exotice iar acum sunt un must have.

A. Cupoanele de reduceri (vezi voucher sau coupon)

Cupoanele de reduceri sunt o metoda foarte buna de a mari vanzarile, de a promova magazinul si de a loializa clientii.

Putem descrie un cupon prin urmatoarele 2 caracteristici:

  • ce genereaza activarea unui cupon?
  • ce se intampla in urma activarii unui cupon?

1. Ce genereaza activarea unui cupon (initiatorul)

Un cupon se activeaza intotdeauna in urma unei actiuni a clientului dar aceasta poate fi de mai multe feluri:

  • clientul introduce un cod de cupon (cupon simplu)
  • clientul se autentifica (cupon asociat unui client sau unui grup de clienti); folosind tipul de cupon cu activare la autentificarea unui utilizator putem dezvolta programe complexe de loializare
  • clientul adauga in cos un anume produs (cupon asociat unui produs)
  • clientul adauga in cos un produs dintr-o anume categorie sau de la un anumit brand (cupon asociat unei categorii sau unui brand)
  • clientul a adaugat in cos produse in valoare totala de peste X sau clientul a adaugat in cos mai mult de Y bucati din produsul Z (cupon de reducere la volum)

2. Ce se intampla in urma activarii unui cupon (rezultantul)

  • clientul primeste o reducere de X moneda (ex: 50 Ron)
  • clientul primeste o reducere procentuala
  • in cosul de cumparaturi este adaugat automat un produs cu valoare 0
  • sunt eliminate costurile aditionale comenzii (ex: livrare)

Din combinarea inspirata a initiatorului si a rezultantului se pot obtine numai lucruri interesante 🙂 .

B. Wishlist (An often mental list of things wanted or wished for)

Wishlist , lista de lucruri pe care mi le doresc. Un instrument care, implementat corect, iti poate oferi o imagine cat mai buna despre ce isi doresc oamenii de la magazinul tau. Un instrument de baza pentru definirea strategiei magazinului tau pe termen scurt si mediu.

Cel mai uzitat model de wishlist este modelul amazon.
Fiecare produs are ca optiune adauga in cos si adauga in wishlist. In orice moment cosul poate fi salvat ca wishlist.

Consideram ca avem deja un sistem de wishlist implementat. Ce facem cu el?

  • trimitem o alerta clientului in momentul in care un produs din wishlist intra intr-o promotie
  • putem face o promotie speciala pentru un client (folosindu-ne de sistemul de cupoane descris anterior) pentru un produs din wishlist-ul acestuia
  • ii oferim clientului posibilitatea de a-si face public wishlist-ul astfel incat prietenii lui sa poata comanda pentru el produsele pe care si le doreste (ex: imi pun in lista 2 carti, o fac publica, un prieten comanda cele doua carti, le plateste iar eu le primesc acasa)

Asa cum spuneam si mai sus, aceste doua functionalitati, daca sunt folosite creativ, pot deveni doua instrumente foarte puternice pentru cresterea magazinului tau.

Voi continua in episodul urmator cu newslettere-le pentru magazine online.

Update: mai puteti citi despre cupoane la Marius Mailat in articolul sau link building folosind cupoane de reduceri.

Leave a comment