Unul din astpectele ramase inca neacoperite in articolele de pana acum despre magazine online este acela al newsletterelor.
Cand le trimitem, de ce, cum? Intrebari pe care toti cei care au un magazin online si le pun la un moment dat.

Din start trebuie spus ca newsletterul este un instrument de care nu trebuie abuzat. In urma unui abuz nu se ajunge decat in situatia in care acesta isi va pierde valoarea si nu ne va mai ajuta cu nimic, ba mai mult, ne poate face rau.

Exista mai multe tipuri de newslettere pe care le poate trimite un magazin online in functie de continutul lor.
Pentru fiecare tip de newsletter putem raspunde la intrebarile “cand se inscrie utilizatorul?”, “cand ii trimit newsletter?” si “cum construiesc newsletterul”.

Tipul 1: newsletter general
Descriere: Acesta este cel mai simplu tip de newsletter ce poate fi implementat pe un magazin online.
Frecventa: Are o frecventa de trimitere lunara sau chiar mai rar.
Ce contine: Este un newsletter ce contine produsele promovate din perioada respectiva si, eventual, cateva “articole” .
Abonare: Abonarea la acest tip de newsletter se face, in general, automat cand utilizatorul isi face cont pe magazinul online dar se poate face si la cerere.
Setup grafic: acest newsletter are focusul pe brand, promovand magazinul online si nu un produs.

Tipul 2: newsletter promo
Descriere: Este un newsletter care se trimite in momentul in care apare o noua promotie in magazinul online.
Frecventa: Nu are o frecventa definita clar deoarece este trimis oricand apare o noua promotie.
Ce contine: produsul sau produsele promovate; se pot include un maxim de 3-5 produse relationate pentru fi
Abonare: abonarea se face, ca si in primul caz, la cont nou sau la cerere
Setup grafic: acest newsletter e concentrat pe produsul sau produsele promovate

Tipul 3: newsletter informativ
Descriere: acest newsletter este de interes general si poate fi trimis tuturor utilizatorilor
Frecventa: foarte rar
Ce contine: informatii de interes general legate de companie; o schimbare de sediu, anuntarea de noi proceduri de lucru. etc
Abonare: nu necesita neaparat abonare din partea utilizatorului
Setup grafic: corporate

Tipul 4: newsletter bazat pe o selectie a utilizatorului
Descriere: un newsletter cu relevanta ridicata bazat pe dorinta exprimata clar a utilizatorului
Frecventa: zilnica, saptamanala sau la aparitia de continut nou
Ce contine: o lista de produse conforma cu criteriile de selectie definite la abonare
Abonare: abonarea se face pe paginile de listare de produse in urma unei cautari sau a unei filtrari; utilizatorul se aboneaza de fapt la cautarea pe care a facut-o pe magazin; in momentul abonarii se specifica si frecventa de primire a newsletterului care poate fi zilnica, saptamanala, la aparitia unui produs nou pentru selectia facuta de utilizator sau la modificarea unui produs din selectia facuta
Setup grafic: similar cu o listare de produse

Tipul 5: newsletterul ca reactie la o actiune
Descriere: acesta este cel mai rar intalnit newsletter dar si cel mai relevant pentru utilizator deoarece se bazeaza pe interesele acestuia
Frecventa: este trimis in urma unei reactii a utilizatorului
Ce contine: unul sau mai multe produse (poate fi concentrat pe un produs sau poate contine o lista)
Abonare: nu este cazul
Setup grafic: concentrat pe un produs sau similar cu o listare de produse

Exemple de newslettere de tipul 5:
1. un client viziteaza pagina unui produs in mod repetat; dupa un numar predefinit de vizite intr-un timp predeterminat se poate genera un email cu o oferta speciala pentru acel produs, disponibila doar pentru acel client
2. un client viziteaza produse dintr-o categorie in mod constant intr-un interval de timp predefinit: se poate genera un email ce contine ofertele speciale din acea categorie
3. un grup de clienti viziteaza in mod regulat produse dintr-o categorie; in momentul in care apare o promotie ce contine produse din acea categorie se poate genera un email ce prezinta aceste promotii si este trimis acelui grup
4. un client ajunge la un anumit nivel de bani cheltuiti: se poate trimite un email catre client cu o promotie speciala pentru acesta

Cu acest articol inchei o prima parte a seriei despre magazine online dar voi continua incepand cu articole mai tehnice decat cele de pana acum.

One comment
  • Librarie online
    Posted on 30 noiembrie 2012 at 11:28

    Foarte bine realizat articolul. Intr-adevar, un newsletter bine facut poate duce multe beneficii companiei:
    fidelizarea clientilor existenti, generarea de noi vanzari, vizibilitate pe piata, precum si extinderea bazei de date cu adrese de e-mail.

    Editura Amaltea pune la dispozitie o gama variata de carti care reprezinta un adevarat instrument de lucru in afaceri.

    Reply

Leave a comment