shopping_cart_on_sale_1Scriam si in trecut atat despre ecommerce cat si despre oportunitatile crizei. Vad ca pe alocuri unele lucruri se schimba in bine si comertul online romanesc pare sa evolueze in directia care trebuie, cel putin o parte din el.

Sunt doua idei de dezvoltare pe care le vad pe zona de ecommerce in Romania si vreau sa vi le impartasesc.

Este vorba de lucruri pe care altii le fac, intr-un fel sau altul, si nu au decat efecte pozitive asa ca de ce sa nu incercam si la noi.

Login unic pentru clientii magazinelor online

Sunt oameni care azi cumpara de la un magazin online si maine de la altul.  Sunt cazuri in care chiar si pentru aceeasi categorie de produse sunt folosite mai multe surse pentru achizitii. In toate aceste cazuri clientul trebuie sa aiba cate un cont pe fiecare magazin de la care face comanda.

Cum ar fi daca un client s-ar putea autentifica cu acelasi user si parola pe toate magazinele pe care le foloseste?

Stiu, va ganditi la eShop loyalty, ca este mai bine ca un client sa aiba un cont pe fiecare magazin pentru ca, in felul asta, nu veti fi obligati sa oferiti nimanui detalii despre clientul respectiv.

Sunt doua lucruri pe care vreau sa vi le spun:

  • daca acel client va dori sa-si faca un cont in alta parte, il va face oricum
  • confortul clientului este mult mai important

Cum se poate face acest lucru intr-un mod organizat:

In primul rand trebuie sa ne gandim ca sunt cativa playeri mari si mai multi mici in comertul online din Romania.
Ar fi suficient ca playerii mari sa faca impreuna un proiect care sa ofere aceasta functionalitate si sa-si modifice propriile magazine in prima faza iar in faza a doua sa ofere un API pentru orice alt magazin care ar vrea sa intre in sistem.

Ce au de castigat cei care ar intra in acest sistem:

  • cresterea sansei de conversie de la vizitator la client (clientul nu mai trebuie sa treaca prin procesul de inregistrare)
  • acces la informatii statistice si de interes comun din reteaua de magazine online
  • intr-o etapa viitoare se poate adauga functionalitatea de shopping cart multi-shop (mai multe detalii despre asta intr-un articol viitor)

Centrul de management pentru magazine online

O alta idee buna, in opinia mea, dar ceva mai complexa decat cea prezentata anterior.

Ce inseamna acest centru de management:

  • pune la dispozitia oricui vrea sa isi faca un magazin online o platforma de comert online (de la versiuni cu un minim de functionalitati pana la versiuni complexe)
  • pune la dispozitia unui shop owner o echipa de suport clienti (call center telefonic, email, online chat)
  • pune la dispozitia unui shop owner o infrastructura necesara desfasurarii activitatii: depozite, birouri, capacitate de livrari, etc
  • poate include si un serviciu de procesare de plati atat online cat si micro payment
  • pune la dispozitia unui shop owner un manual de proceduri si bune practici in comertul online, eventual organizeaza si o serie de training-uri

Cine poate face un astfel de business? Oricare din marii playeri din ecommerce-ul actual sau un nou player cu un buget suficient de mare.

Pentru marii playeri din ecommerce lucrurile ar fi extraordinar de simple:

  • o platforma de ecommerce exista sau se poate dezvolta
  • echipa de suport clienti exista deja, ar trebui doar organizata un pic altfel
  • spatii de depozitare, birouri, retea de livrare exista deja; daca pentru livrari se foloseste un curier se poate castiga si aici prin renegocierea contractului avand in vedere cresterea volumului de business
  • pentru plati avem aceeasi regula ca la livrari: cel care organizeaza acest centru obtine un deal mai bun cu procesatorii de plati, clientii finali au acelasi cost ca si cum ar contracta direct de la procesatorii de plati, cel care organizeaza acest business castiga din diferenta

Toate aceste lucruri pot fi oferite contra unei taxe lunare si, eventual, a unui procent din profit.

Beneficiile pentru cel care ar face acest business sunt evidente dar ce beneficii ar aduce un astfel de business pentru piata de ecommerce din Romania? Ar duce, cel putin, la cresterea activitatii pe acest segment, ar creste profesionalismul celor care lanseaza magazine noi si ar scadea valoarea investitiei necesare pentru lansarea unui magazin nou marind, in felul acesta, numarul persoanelor care ar lansa un astfel de business.

Cum vi se pare?

2 comments
  • Dexter
    Posted on 12 decembrie 2009 at 14:44

    Nu cred ca se va intampla asta cu login unic niciodata.

    Reply
    • Daniel Buca
      Posted on 20 august 2016 at 16:33

      Revedeam acum o parte din articolele vechi de pe blog si am dat peste asta 🙂
      Uite ca s-a intamplat asta cu login unic, ii zice social login si sunt magazine online mari (ex: ASOS) care inclusiv a renuntat la guest checkout si a pastrat social login.

      Reply

Leave a comment