Colectia de sfaturi despre comert online (episodul 2)

primul episod il puteti citi aici

Cum spuneam si in postul anterior, comertul online este un subiect la care am sa ma intorc destul de des pentru ca este un domeniu in care se poate inova foarte mult iar noi, in Romania, suntem inca departe de potential.

Nu am sa vorbesc acum despre metode de promovare evidente si general valabile pentru orice website cum ar fi seo, sem, campanii de bannere sau adwors; am sa vorbesc despre cateva metode de promovare mai putin raspandite dar si mult mai eficiente.

1. Invata sa fi sincer cu clientul tau

Sinceritatea fata de client este un factor extrem de important atunci cand vrei sa castigi acel client pe termen lung.
O relatie de incredere se bazeaza pe sinceritate si se construieste intr-un timp indelungat si trebuie tratata cu mare atentie pentru ca te poti intoarce la momentul zero al relatiei cu clientul in urma doar a unor greseli mici si aparent insignifiante.

Ce inseamna sinceritate fata de client:

  • Informatiile afisate pe site sa fie reale si complete: preturi corecte, specificatii corecte si complete, imagini, conditii de cumparare si garantie.
  • Sa-i spui clientului si bune si rele: ai pe site un banner cu livrare in 20 de ore si nu poti sa livrezi in acel timp? Nu te ascunde. Comunica-i clientului realitatea si aceasta va intelege.

Cum ajuta sinceritatea fata de client promovarea unu magazin online?
Clientul tau multumit te va recomanda cunoscutilor lui. Astfel de publicitate nu o poti cumpara cu bani.

2. Implica clientul in business-ul tau

Clientul trebuie sa devina o parte activa din business-ul tau, el trebuie sa participe la intregul proces de business sau cel putin sa simta asta. Sentimentul de apartenenta ajuta foarte mult in construirea unei relatii de lunga durata.

Cum poti implica clientul in business-ul tau:

  • Construieste un sistem de review pe produse
  • Cere sfatul si recomandarile clientului pentru fiecare parte a business-ului. Nu fi agresiv dar ofera-i posibilitatea sa iti faca o recomandare daca si cand va dori.
  • Vino cu mecanisme care sa incurajeze implicarea clientilor. Aceste mecanisme trebuie sa fie cat mai variate si adaptate si sezoane, evenimente, tipuri de persoane, etc.

Un exemplu: alege 3 din cei mai activi si/sau influenti clienti ai tai si include-i intr-un program de testare a produselor noi adaugate pe site.
Periodic, atunci cand adaugi produse noi pe site, trimite-le acestora cate un produs in sistemul Test, Review and Keep. Schimba aceste persoane in functie de aceleasi criterii si fa periodic acest lucru.

Cum ajuta implicarea clientului in promovarea unui magazin online?
Clientul va deveni parte a business-ului tau si il va promova la randul sau fara ca tu sa ii ceri acest lucru. Deasemenea, vei face suficient buzz in jurul site-ului tau incat sa atragi si alti clienti.

3. Mergi in intampinarea clientului tau in comunitatea lui

Trebuie sa identifici foarte clar unde se afla un potential client, unde isi petrece el timpul, in ce comunitati este el activ.

Odata ce ai identificat aceste lucruri trebuie sa mergi acolo, sa devii un membru activ al acelei comunitati
, sa aduci o plus valoare acelei comunitati si sa fi oricand la dispozitia potentialilor clienti.

Nu trebuie sa fi agresiv, tu doar trebuie sa ii lasi sa stie ca esti acolo si ca esti la dispozitia lor.

In curand, daca iti joci rolul cum trebuie, vei fi asimilat drept un membru al acelei comunitati si vei putea atrage clienti pe magazinul tau online.

Voi reveni intr-un episod urmator cu sfaturi legate de alte aspecte ale comertului electronic, ca de exemplu: cum construiesc vitrina unui magazin online, cum se fac filtrarile de produse si de ce, ce trebuie sa fie pe pagina unui produs, procesul de comanda, ce se intampla dupa ce se face o comanda noua si despre newslettere (ce si cand se trimite) .

One comment

Leave a comment