Citeam zilele trecute la Mircea un articol care ne atragea atentia cat de simplu este sa faci comert online, aici si in general. Mircea scria de fapt despre un articol foarte bun de pe incont.ro .

Eu inteleg si rostul acestor articole, nu neg valoarea lor, dar acestea ar trebui insotite si de completari cu realitati venite direct din piata. Acestea sunt menite sa ofere o gura de aer celor care vor sa faca ceva, sa investeasca intr-o directie si nu stiu incotro sa o apuca. Totusi, trebuie sa recunoastem ca rolul lor primordial este de a umple paginile ziarului, de a mai bifa si azi un articol, dar sa trecem peste asta, sa ne facem ca nu am observat.

Am scris in trecut despre falsele asteptari pe care le au antreprenorii cand intra in acest tip de afacere  dar vad inca sunt multi cei care se aventureaza in aceasta piata ignorand aceste sfaturi, ale mele si ale altora.

Poate cel mai important lucru de spus ca o concluzie a articolului de pe incont.ro este: abia in momentul in care ai o solutie de comert online instalata pe server si lansezi la apa magazinul … abia atunci incepe intr-adevar munca.

Faptul ca am lansat Kido.ro si completat de faptul ca dezvolt concepte pentru Okazii.ro m-au facut sa imi intaresc opinia ca succesul in comert online se afla in detalii si ca munca incepe abia cand crezi ca facut tot ce trebuia. Odata ce ai lansat magazinul online sau o noua functionalitate trebuie sa o iei de la capat: tracking, analiza, re-gandire, re-evaluare, dezvolta concept, testeaza ideea, dezvolta, implementeaza, testeaza, corecteaza … si apoi o iei de la capat.

Ca sa revin la subiectul initial al articolului haideti sa dezvoltam mai mult „succesul se afla in detalii„.

Functionalitati mici – beneficii mari in comertul online

Profitul vine din tranzactii, tranzactiile le fac clientii iar acestia cumpara daca se simt ok cu tine, cu produsele pe care le oferi, cu modul in care impachetezi aceste produse, cu modul in care comunici cu ei direct sau indirect. Exista sanse foarte mari ca tu sa nu fii singurul care vinde produsul pe care il cauta el, e posibil ca si alt magazin sa vanda acel produs la acelasi pret. Atunci de ce ar cumpara de la tine? Ar face-o din motive pur subiective.

Unul din motivele acestea subiective care il fac pe client sa te aleaga pe tine cand vrea sa faca o tranzactie este „timpul petrecut pe site pana gasesc produsul pe care il caut sa fie cat mai scurt” (real client quote).
Cand auzi o astfel de afirmatie din partea unui client te poti gandi la tot felul de solutii tehnice, de la cele mai simple (un nou box de produse pe care vrei tu sa-l pui pe prima pagina sau pe toate paginile) pana la cele mai complexe (schimbarea in intregime a engine-ului de search).

Ce trebuie stiut: nu intotdeauna cele mai complexe solutii vor aduce cele mai mari beneficii!

Autocomplete + Sugestii la cautare – proiect conceput pentru Okazii.ro

autocomplete Okazii.ro

De curand am implementat aceasta noua functionalitate pe Okazii.ro .
In aparenta este doar o mica modificare a boxului de cautare.
In esenta este mai mult decat atat:

  • incearca sa-ti corecteze textul pe care il introduci in boxul de cautare sau sa iti sugereze completari sau variante similare
  • iti ofera posibilitatea sa cauti direct in categorii in care se gasesc produsele pe care le cauti
  • iti afiseaza doua super oferte, una din Daily Deals (1 super pret pentru 1 zi) sau din Garantat Okazii (90 zile banii inapoi garantat de Okazii)

Aceasta functionalitate te ajuta sa gasesti o super oferta (DD / GO) sau, in acelasi timp dar mult mai important, sa ajungi mai repede la produsul cautat.
Statistic, folosind aceasta functionalitate, drumul intre momentul intrarii pe site pana la momentul in care ajungi pe pagina produsului este cu minim 30% si maxim 70% mai mic (si o medie de 45%).

Sunt aceste cifre importante? Da!

Scurtand durata petrecuta de client in cautarea unui produs in medie cu 45% scadem posibilitatea abandonului cautarii si pastram clientul fericit.

Obiectiv atins? Da!

One comment

Leave a comment