Vitrina de produseDaca ati proiectat / dezvoltat vreodata un magazin online sunt sigur ca v-ati pus aceasta intrebare cel putin de 2-3 ori.
In momentul de fata sunt atatea opinii legate de aceasta pagina incat nu mai stiu sigur care este cea mai buna varianta asa ca m-am gandit sa lansez aceasta intrebare aici.

Prima pagina a unui magazin online

Varianta 1: punem produsele pe care vrem sa le promovam noi, produsele care ne aduc cel mai bun profit sau produsele care nu se vand sau, poate, produsele care apartin furnizorului X cu care am facut un contract de promovare sau cu care avem un deal special.
Aceasta varianta pleaca de la ideea ca pe prima pagina facem push la produse care au o anume valoare pentru noi.

Varianta 2: punem produsele cele mai atractive; produsele cele mai vizitate sau cele mai comandate.
Varianta aceasta se bazeaza pe ideea de best seller, punem ce se vinde / cauta cel mai bine cat mai in fata.

Varianta 3: analizam ce categorii / produse viziteaza userul sau ce produse a comandat pana atunci si facem o selectie de produse bazandu-ne pe aceste criterii.
In varianta asta tinem cont de interesul utilizatorului.

Intrebarea ramane: ce punem pe prima pagina a unui magazin online?

Care solutie este corecta?

Din pacate, niciuna dintre cele 3 variante nu este corecta, asa cum niciuna dintre cele 3 variante este gresita. Variantele 1 si 2 merg pe un model clasic de vanzari care, in unele cazuri, poate da rezultate bune pe cand varianta 3 merge pe un model de behavioural shopping care, si acesta, poate functiona o perioada.

Eu, personal, as merge pe un mix intre cele 3 plus un flavour de sezonalitate. Voi cum procedati?

7 comments
  • Liviu Taloi
    Posted on 4 mai 2010 at 9:14

    Si eu as face tot un mix intre cele 3. Insa practica m-a invatat ca peste 90% dintre clienti au ales prima varianta, si sincer, tot practica m-a invatat ca este un model care functioneaza al naibii de bine.
    Contrar anumitor opinii, prima pagina vinde, si nu numai ca vinde, vinde foarte bine. Este o unealta f. buna de marketing, si din aceasta cauza se vrea controlul manual asupra a ceea ce se afiseaza acolo.
    Practica zice varianta 1. Insa un mix intre cele 3 e de dorit, insa nu pentru toti utilizatorii, ci targetat pe un segment, cu bannere si promotii variabile fctie de segmentul in care se incadreaza fiecare utilizator.
    Succes!

    Reply
  • Daniel Buca
    Posted on 4 mai 2010 at 10:42

    @Liviu Taloi

    Da, ai dreptate.
    Cred ca am sa merg pe varianta 1 oferind insa userului posibilitatea de a-si activa varianta 3.

    Multumesc šŸ™‚

    Reply
  • adiz
    Posted on 4 mai 2010 at 17:05

    eu am remarcat altceva – produsele din prima pagina se indexeaza f bine si asta ar fi unul din motivele pentru care se vand mult mai bine decat celelalte…

    Reply
  • Daniel Buca
    Posted on 4 mai 2010 at 21:08

    @adiz
    Da, poate fi si asta o explicatie pentru performanta acelor produse.

    Reply
  • Liviu Taloi
    Posted on 5 mai 2010 at 9:27

    De ce nu pui intrebarea asta pe grupul de comert electronic??

    http://groups.yahoo.com/group/comert_electronic/

    @adiz si @daniel: e adevarat ca sunt indexate mai bine, dar nu acesta e motivul pentru care acele produse se vand mai bine, incercati sa puneti produse fara sa aibe promotii, reduceri, si alte incentive-uri, sa vedeti ca nu veti reusi sa cresteti vanzarile pe acele produse.. pe prima pagina vinde modul in care prezinti produsul, nu neaparat faptul ca datorita linkurilor este mai usor gasit in google, sau in pozitii mai bune. Modul de prezentare este ceea ce conteaza. Asta e parerea mea, pune intrebarea si pe grup, sunt curios ce parere au si restul membrilor.

    Succes!

    Reply
  • Ivan
    Posted on 24 septembrie 2010 at 18:35

    Dar ce parere aveti despre saiturile straine care nu afiseaza nici un produs pe homepage gen http://www.asos.com – sa zicem un magazin de haine. Un astfel de exemplu are succes in romania? Sau romanul doreste sa vada direct cateva produse?

    Astept opinia Dvs

    Reply
  • Daniel Buca
    Posted on 24 septembrie 2010 at 20:47

    @Ivan
    Site-urile gen asos.com se bazeaza pe puterea brandului pentru a converti dincolo de index. Asta ar fi un prim aspect de care trebuie tinut cont.
    Pe langa asta mai trebui tinut cont si de faptul ca potentialii clienti ajung, in cele mai multe cazuri, pe pagini interioare, nu pe index.

    Indexul eu il vad ca o zona de comunicare si prezentare (gen „cine sunt eu si ce vand”).
    La un magazin nou unde nu putem vorbi de brand awareness eu as lasa produsele si preturile sa vorbeasca plus un mesaj.
    La un magazin online al unui brand cunoscut as insista pe comunicarea de sezon si pe fast filtering.
    Ce este fast filtering: asigurarea unui drum cat mai scurt de la venirea pe site pana la pagina produsului dorit.

    Reply

Leave a comment