Vad multi oameni in ultimul timp, si pe la noi si pe afara, care sunt ingrijorati de impactul negativ pe care l-ar putea avea criza economica asupra advertisingului online si, implicit, asupra intregii industrii de online.
De ce spun ca si asupra intregii industrii de online? Pentru ca in mare parte industria de online se alimenteaza din advertising.

Clientul de advertising este in momentul de fata intr-o stare de incertitudine, de pierdere a orientarii. Nu poate face previziuni pentru perioada urmatoare, vanzarile scad si toate metodele stiute de el pentru a ridica vanzarile nu prea mai functioneaza.

Pentru multi clienti de advertising partea de online venea ca un supliment in strategia lor de marketing si incep sa renunte la ea si sa pastreze doar campanii clasice iar cei care inca fac campanii pe online merg doar pe drumuri batatorite pentru ca suntem in perioada in care e mai bine sa fii safe cand nu stii ce te asteapta dupa colt.

Tocmai aceasta cred ca este greseala care le poate fi fatala cel putin pe termen mediu.

Acum, tocmai datorita acestei crize economice care a dus la marirea drumului intre prezentarea unui produs si aparitia deciziei de cumparare, este momentul pentru o abordare noua.

Aceasta abordare noua nu este tocmai o noutate pentru piata de advertising dar pentru anumite piete de online este inca un teritoriu neexploatat.

Despre ce vorbesc? Despre social advertising.

Acum este momentul in care ar trebui ca cei care ofera astfel de servicii sa puna bazele unui network puternic format atat din comunitati online existente cat si din site-uri de continut.
Momentul este bun pentru dezvoltarea acestui tip de advertising tocmai prin prisma faptului ca scad incasarile din advertising online clasic (fie bannere sau contextual) si aceasta scadere va forta proprietarii de site-uri de continut sa isi deschida platformele.

Ca sa va ofer o imagine cat mai buna despre cum vad acest sistem:
– imaginati-va o retea sociala in care avem sute de mii sau milioane de profile
– imaginati-va magazine online cu sute de mii sau milioane de clienti cumulati
– imaginati-va site-uri de continut cu sute de mii sau milioane de membrii activi

Adunati toate cele trei tipuri de site-uri si vedeti ce profil de consumator rezulta.

Acum pe partea de advertising: mai vindem clientului milioane de afisari sau mii de click-uri? Nu. Vindem direct o cale catre persoane interesate de produsul lor. Rezulta un cost mult mai eficient pe campanie, incasari mai mari pentru ownerii de site-uri, incasari mai mari pentru agentia care va vinde acest tip de advertising, rezultate mai bune pentru client, un cost mult mai scazut pe target atins pentru client si, inevitabil, o crestere a vanzarilor si a profitului acestuia.

Ce inseamna asta? Inseamna supravietuirea celor ce se pot adapta, inseamna evolutie, inseamna o iesire din criza pentru multi.

Acum ma intreb: oare sunt oamenii pregatiti pentru aceasta miscare? oare exista o agentie care sa propuna asa ceva si sa initieze un proiect in sensul asta sau poate a inceput deja ceva? oare cum vor reactiona ownerii de site-uri?

Ramane de vazut insa este clar ca viitorul este al celor ce sunt curajosi si adaptabili.

Leave a comment